HR Generalist

Back to overview
HR Generalist
Antwerp (BE)
Permanent

Wereldwijd combineert Katoen Natie logistieke diensten, engineering, technologie en stouwerij diensten om klantgerichte, technologische en logistieke oplossingen te bieden aan bedrijven, actief in verscheidene industrietakken, gaande van (petro)chemie en grondstoffen tot consumentengoederen en retail.

Katoen Natie heeft meer dan 181 vestigingen verspreid over 30 landen in Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en het Verre Oosten en stelt zo’n 18.000 mensen tewerk.

De Business Unit Port Operations is wereldwijd verantwoordelijke voor de stouwerij diensten binnen de groep Katoen Natie. Hierdoor kunnen we onze kennis delen en een globale strategie handhaven. Flexibiliteit en productiviteit in een veilige werkomgeving zijn kernbegrippen in de uitvoering van onze diensten.

Als onderdeel van de Katoen Natie groep worden we sterk gedreven door de gemeenschappelijke missie, zijnde: het creëren van maximale toegevoegde waarde voor de goederenstromen van onze klanten en hun partners. Dit door onze kennis inzake logistiek, toegepaste engineering, en IT te combineren. Op deze manier maken we op maat gemaakte oplossingen die voldoen aan de noden van onze klanten.

Katoen Natie Port Operations baat wereldwijd 7 haventerminals uit, met een sterke aanwezigheid in de haven van Antwerpen, waar we terminals hebben op zowel de linker- als rechteroever van de Schelde. We zijn voornamelijk gespecialiseerd in de behandeling van breakbulk, project cargo, heavy lift cargo, dry bulk, containerhandling en roll-on / roll-off.

Op al onze terminals staat een team van goed opgeleide, ervaren, en vooral gemotiveerde mensen klaar om op maat gemaakte, kwalitatieve oplossingen op te leveren aan onze klanten.

Herken je jezelf in deze beschrijving? Dan ben jij de persoon die we zoeken!

Samen met het management sta je in voor de implementatie, het handhaven en de verdere ontwikkeling van het HR beleid op onze terminals in Antwerpen. Je zorgt voor een optimaal salaris- en personeelsbeleid dat bijdraagt aan het realiseren van onze organisatiedoelen.

Concreet krijg je volgende taken toevertrouwd:

  • Loon- en personeelsadministratie voor de administratief bedienden in samenwerking met het sociaal secretariaat. Daarnaast ben je centraal aanspreekpunt voor de medewerkers inzake payroll, personeelsadministratie en sociale wetgeving.
  • Maandelijkse HR rapportering inzake absenteisme, arbeidsongevallen, headcount, verloop, en algemene tewerkstellingsinformatie.
  • Coordineren en organiseren van opleidingen in functie van de noden en vragen van de organisatie.
  • Werving en selectie van nieuwe medewerkers in samenwerking met het management.
  • Advies verlenen en ondersteuning bieden aan het management inzake het oplossen van (complexe) HR vraagstukken. Hierbij neem je zelf initiatief om HR-gerelateerde projecten op touw te zetten.
  • Opvolgen van ontwikkelingen op het vlak van Belgische sociale wetgeving.
  • Je beschikt over minimaal een bachelorsdiploma en hebt bij voorkeur reeds een eerste relevante werkervaring binnen HR en / of payroll. Goesting om je te verdiepen in de materie primeert boven enige ervaring in het veld.
  • Je kan zelfstandig werken, maar hecht ook belang aan de doelstellingen die het team vooropstelt. Daarbij kan je op gestructureerde en overzichtelijke wijze lopende projecten bijhouden en rapporten.
  • Je kan snel van de ene naar de andere taak schakelen, rekening houdend met de prioriteiten ervan.
  • Je bent discreet.
No experience needed
  • Een uitdagende functie in een snel groeiend en dynamisch bedrijf met een vlakke no-nonsense bedrijfscultuur.
  • Een werkgever die initiatief aanmoedigt en ideeën uit alle lagen van de organisatie waardeert.
  • Ruimte om jezelf te ontplooien binnen de functie en het bedrijf.
  • Een salarispakket in verhouding tot je capaciteiten en ervaring.
Chloé Janssens
Email CV + Motivatiebrief

Your privacy matters to us, please read our Recruitment Privacy Policy